Smittevern

Kjære badstubader,

Det er vår første prioritet og gjøre ditt opphold og vårt arbeidssted så sikkert som mulig.

Dette er våre viktigste tiltak og regler:

• Har du symptomer på Covid-19, eller er i karantene, må du selvfølgelig holde deg hjemme.

• Alle våre badstuer er varme når du kommer, og de holder minst 70 grader (oftest mellom 90-100 grader).

• Alle som skal inn og ut av området må innom vår antibac-stasjon.

• Det er antibac tilgjengelig ved hver badstue. Vi ber om at du bruker dette ofte.

• Alle badstuer vaskes og desinfiseres mellom hver booking, og kontaktflater som dørhåndtak, badestiger etc. klores flere ganger hver time. Vi ber om forståelse for at tiden din i badstua ved privat booking er noe kortet ned (20-30 minutter).

• På dropin, og hvis du på privat booking tar badstue med personer utenfor din kohort (nære venner eller familie), er det halv kapasitet i badstuene. Dette for at du skal sitte med 1 meters avstand til andre personer. Les mer om kapasitet på de ulike badstuene. Områder der du IKKE skal sitte er markert med X.

• På dropin må du hold deg  til en badstue.

• Vi ber om at du tar med to håndklær, ett til å sitte på inne i badstua, og ett til bading. Du vil få en påminnelse om dette dagen før din booking.

Vi er medlem av bransjeorganisasjonen Bad, Park og Idrett. De har bistått oss med veiledning knyttet til smitteverntiltak.

Vi har utarbeidet risikoanalyse og smitteverntiltak i samarbeid med badstuene Salt og Kok, basert på anbefalingene til FHI og Helsedirektoratet.

Ikke nøl med å kontakte oss hvis du har spørsmål knyttet til smittevern.